Reputatiemanagement

De bakens zijn verzet: internet en social media maakten al korte metten met het traditionele zender/ontvanger-denken. Invloed - positief of negatief - kan vanuit alle windrichtingen op uw organisatie worden uitgeoefend. Goed reputatiemanagement stelt u beter in staat uw koers te varen en uw organisatiedoelstellingen te bereiken. Goed reputatiemanagement voorziet u zo van uw zo broodnodige license to operate.

Reputatiemanagement is het strategisch managen van percepties van mensen en organisaties die zich bij uw organisatie betrokken kunnen (gaan) voelen. Belanghebbenden en belangstellenden dus. Die zich hoe dan ook een mening over u kunnen vormen die ze - zeker als die negatief is - niet onder stoelen of banken zullen steken. Vandaar dat constructieve dialogen met hen van groot belang zijn.

De echte essentie van uw organisatie is daarvoor veel belangrijker geworden dan alleen uiterlijk vlagvertoon. Het gaat mensen niet zozeer om wat uw organisatie beweert, maar vooral om wat uw organisatie beweegt en hoe uw organisatie zich gedraagt.

De oorspronkelijkheid van uw organisatie, haar innerlijke kracht, is daarom cruciaal. Van daaruit voert u de meest constructieve dialogen met uw omgeving. Vanuit de kern van uw zaak bouwt u dus het best aan een geloofwaardige reputatie.

Eerst goed kijken en grondig kiezen zijn dus absolute voorwaarden voor de meest effectieve communicatie. Reputaties kunnen uw zaak op stoom brengen of juist het riet in sturen. Werk daarom constant aan uw reputatie.

ReputatieLoods geeft u daarbij richting en verlichting.