Lucas is een gepassioneerd interim communicatie- en reputatieprofessional met een speciale interesse in verandertrajecten. Met meer dan 30 jaar ervaring aan journalistieke, bedrijfs- en adviesbureauzijden wordt hij wel complexity killer genoemd. Hij biedt organisaties inzicht, overzicht en structuur en helpt ze kijken, kiezen, communiceren en acteren. Een bijzondere passie heeft hij ontwikkeld voor de combinatie van communicatie, verandering en gedrag. Zijn motto: ‘Leiderschap is een houding die zich toont in gedrag'.
Hij heeft gewerkt bij en voor bekende, internationale ondernemingen in onder meer healthcare, energy, oil & chemicals, finance, IT & telecom, consumer, public en automotive/transport. Hij heeft brede ervaring in corporate reputatiemanagement, onder meer op het terrein van corporate positionering, issues management, crisispreparatie, M&A-communicatie en verandermanagement. Gezien zijn jarenlange ervaring voelt hij zich ook als een vis in het water in internationale omstandigheden, ongeacht of het een white collar of blue collar omgeving is.
Lucas is international Master of Corporate Communication (Erasmus Universiteit). Hij is gelicenseerd voor het toepassen van de Change Readiness Inventory®, een tool die organisaties inzicht geeft in de effectiviteit van hun veranderprocessen. Hij is een fervent mind-mapper en in zijn vrije tijd houdt hij zich onder meer bezig met lezen, varen, wandelen, proeven en muziek.